woensdag 13 augustus 2014

Wie niet sterk is……


Afgelopen januari ben ik van start gegaan met de opleiding Lingerie voor beginners bij Lijfgoed te Linschoten. Meteen was ik enthousiast :). Na de eerste les met uitleg van materialen en diverse soorten steken gingen we aan de slag met het vervaardigen van onze eerste slip.

Gezien mijn achtergrond ging dat me prima af. Na de eerste slip heb ik het patroon reeds aangepast aan mijn eigen wensen en ben ik al aan het experimenteren gegaan qua modelletjes. Na de slip volgde de bh. Pfff, dat is toch even een iets ander verhaal. Qua naaien krijg ik het wel verwerkt, maar het behalen van de juiste pasvorm en uitstraling is toch een iets anders verhaal! Dat vergt nog best wat oefening.

Daar mijn brein in de tussenliggende tijd al vele uitvoeringen en versies heeft bedacht wordt ik steeds ongeduldiger. Dus besloot ik toch nog maar één keer een effen witte voorgevormde bh te kopen. Dit leuke model vond ik bij de Hema. En er zelf onderstaande slips bij te maken van tricot restmateriaal. Ook het bepalen van de uitstraling van de slips, zodat het bij mij past bleek toch nog wel een dingetje. Eenvoud lijkt het toverwoord te zijn ;)

Natuurlijk geef ik de pogingen tot het vervaardigen van de voor mij perfecte bh niet op, maar mijn ongeduld is hier wel voorlopig even mee getemd. En zo blijkt uit dit proces, dat ik nog heeeeeel veeeel moet leren.

Oftewel wie niet sterk is …….. moet slim zijn :)

5 opmerkingen:

  1. Lingerie naaien is inderdaad gewoon heel wat anders, maar kotm goed hoor Linda. Ook jij krijgt een goede pasvorm en jouw eigen unieke uitstraling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Cas voor het vertrouwen. En jij gaat het me vast allemaal nog leren ;). Ben gewoon beetje ongeduldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha echt wel. Inmiddels ben ik nu ook weer voor mijzelf aan de gang en heb al 3 bh's gemaakt en nu pas heb ik de perfecte pasvorm. Helaas kan je zoals bij kleding niet tussen door even afpassen.

      Verwijderen
  3. Komt allemaal goed, je slips zijn in ieder geval al heel goed gelukt, en ook heel mooi bij de beha....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor je compliment Marian. Ik blijf het moedig proberen hoor! En ik heb een goede leermeesteres ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie :)