donderdag 13 november 2014

Dezelfde jurk 1.1




Eens in de zoveel tijd krijg ik altijd de kriebels. Na al mijn aandacht te hebben gegeven aan anderen, het lesgeven, het vervaardigen van maatwerk, mijn huishoudelijke taken, sociale verplichten enz., komt de sterke behoefte voor wat tijd voor mezelf.


Kennen jullie deze nog?
Meestal resulteert dat in mezelf de tijd gunnen een nieuw kledingstuk voor mezelf te maken. Daar ik ook weet dat de mezelf gegunde tijd meestal niet zo heel erg lang is, wil ik dan iets maken wat in één keer kan worden afgemaakt.  In plaats van helemaal opnieuw beginnen met een ontwerp, patroon maken, proefmodel maken en dan het echte exemplaar vervaardigen, pak ik een patroon van een jurk welke ik reeds eerder heb gemaakt.
 


Na een aantal verbaasde reactie dat ik deze jurk in 1 dag had geknipt en gestikt, was dit dus de perfecte jurk voor mijn laatste me-time dag. Echter besloot ik toch wat kleine dingen te wijzigen, onder andere gedwongen door het tekort aan stof. 
 


Aan de onderkant van de rok, naaide ik een aparte band, welke ik met de contrasterende rode kleur doorstikte. Ditzelfde door stiksel herhaalde ik ook bij de hals. Zoals jullie zien had het stippen model een ¾ mouw. Echter met de koudere dagen op komst besloot ik de mouw te verlengen, er een manchet aan te stikken en ook hier het contrasterende door stiksel te herhalen. En voila! Aan het eind van de dag hing daar mijn nieuwe dezelfde, maar toch andere jurk. 


Door de andere kleur, de langere mouwen en de andere styling ontstaat er een compleet andere jurk. Want zeg nou zelf, als jij niet zou weten dat dit dezelfde jurk is, zou je het dan zien? ;)







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie :)