donderdag 19 maart 2015

Hoe ontstaat een lingeriesetje? (Met gratis lingerie patronen)



Goede vraag? Waar geen eenduidend antwoord op te vinden is. 

Iedere (lingerie)naaister ontwerpt en werkt namelijk op zijn of haar eigen manier. In deze fotoblog laat ik je graag zien hoe ik te werk ga.


Eerst het standaard patroon aanpassen, want ik wil het deze keer ietsjes anders.



De nieuwe patroondelen.




Voor de zekerheid toch even een proefje gemaakt. En even over een andere cup heen gespeld. Ben tevreden met de belijning.



Ontwerpcheck met alle materialen. Is het zoals ik me had voorgesteld?


De eerste cup. Ja, tevreden.


 

En dan is dit het eindresultaat! Cute 
Close up van details.


Patronen voor het slip ontwerp.
Ontwerpcheck met alle materialen.
Eindresultaat slip.
Ontwerpcheck boxer. Persoonlijk maak ik namelijk altijd 2 broekjes passend bij één bh.
Of is het zo toch leuker??
Eindresultaat boxer.



En?? Herken je iets in mijn werkwijze wat jij op dezelfde manier doet? Of heb je tips waarop ik sommige dingen anders of beter kan doen?? Laat het me gerust weten, er leiden namelijk altijd meer wegen naar Rome.

Als je het leuk vindt om te zien wat ik nog meer heb gemaakt, neem dan eens een kijkje op mijn pinbord Lingerie I Made

Hopelijk heb ik je geïnspireerd! En wil je nu zelf aan de slag. Dat kan...... in deze links vindt je een aantal gratis patronen:


Sexy Süße Unterhose, Pant I Cloth Habit | Free Ladyshorts Pattern I freebook nähen
http://clothhabit.com/free-pattern-rosy-ladyshorts/


The-Darcy-Boxer-Short-variations pattern - his & hers for woven
https://nl.pinterest.com/pin/334814553523363543/



DIY Bralette Sewing Tutorial, so easy and using barely any fabric - https://www.youtube.com/watch?v=n3ifdJlCRUM
https://www.youtube.com/watch?v=n3ifdJlCRUM

Laat je me weten wat je hebt gemaakt? :-)
















2 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt, zeg! Ooit wil ik die uitdaging ook nog aangaan, maar voorlopig houd ik het bij kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor het compliment Sien, ik doe het persoonlijk ook nog niet zo lang. Het is zeker heel wat anders dan kleding maken, maar erg leuk!!

      Verwijderen

Dank je wel voor je reactie :)