donderdag 17 september 2015

Herontdekking van een kledingstuk 2.0, hoe doe je dat?

Kennen jullie het gevoel? Waarschijnlijk wel. Je hebt al een tijdje een kledingstuk in de kast hangen wat eigenlijk niet meer zo lekker zit! De redenen daarvoor kunnen divers zijn en laat ik in dit geval even in het midden. 

Zo had ik dit dus ook met onderstaande jurk. Ik droeg de jurk wel, maar het was altijd wel een soort van struggle en ik voelde me er vaak onzeker in. 

De originele jurk
  
Welke problemen ervoer ik met dit kledingstuk:
 
- De hals beviel me niet. Hij viel te diep en nooit echt lekker.
- Op twee plaatsen begon mijn bewegingsvrijheid te verminderen.

Hoe loste ik dit op en hoe ging ik te werk?

1. Ik zette de schaar erin en maakte het model een cm of 30 korter, hierdoor was de bewegingsvrijheid op punt 1 weer helemaal terug. 

2. De zij-naden haalde ik tot net iets onder de taille los en maakte er twee splitjes in. Hierdoor was de bewegingsvrijheid op punt 2 ook weer retour.

3. Omdat de halslijn mij ook niet beviel knipte ik net onder de hals split de bovenzijde van de jurk er ook af. Helemaal door de mouwen heen. Ik tekende een patroon van een nieuwe bovenkant op de benodigde maten en kon op jacht naar een bijpassende leuke stof in mijn voorraad! 



Ongeveer een jaar geleden kocht ik op de markt een koraal kleurig kanten stof welke hier perfect bij paste. Omdat ik deze stof al voor meerdere projecten had gebruikt moest ik wel nog even puzzelen om de nieuwe bovenkant eruit te kunnen halen. Maar het ging net. 

Ik naaide het nieuwe stuk aan het bestaande stuk en Voila! Om doorschijnen van de bh te voorkomen knipte ik ook de bijpassende onderjurk korter en zo had ik een volledig nieuwe top. 

Nieuwe top!
 De top draag ik op een spijkershort of op mijn zandkleurige Skinny broek (welke nogal een overwinning is voor mij). Persoonlijk ben ik erg blij met het resultaat en ben ik erg nieuwsgierig wat jullie er van vinden? Laat je het me weten in het commentaarveld? 

Benieuwd naar hoe ik eerder een kledingstuk herontdekte? Lees dan dit blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je reactie :)