donderdag 29 oktober 2015

Patroonreview My Image Tuniek 'Marian'

Jurken, mijn gedachten zitten er vol mee. Mijn bedrijf heet dan ook niet voor niets Any Dress

In elk soort stofje zie ik een jurk. Ik geniet dan ook volop van het maken van jurken, al is daar de laatste tijd niet meer zoveel tijd voor door de groei van mijn Modevakschool. Gezien mijn bedrijfsnaam, presenteer ik mezelf ook altijd graag in een jurk. Zo gunde ik mezelf onlangs weer eens de tijd om een jurk te maken. 

Omdat ik inmiddels wel een keer behoefte had aan een nieuw model jurk in plaats van 'Dezelfde jurk' ging ik op zoek naar een patroon. Via een Facebook groep over naaien stuitte ik op de sportieve tuniek 'Marian' van My Image. 


Ik zocht de site op en bestelde het patroon. Omdat het een PDF patroon was kon ik gelijk aan de gang. Hier werkte ik niet eerder mee, maar had er wel al diverse verhalen over gehoord. Persoonlijk was mijn ervaring. Handig en simpel. Print de pagina's en plak ze aan elkaar en voila. Met de duidelijke uitleg kan het gewoon niet misgaan. 

Hoe ervaren jullie het gebruik van PDF patronen??



Overnemen van het patroon deed ik in maat 44 (dit kwam namelijk het dichtst overeen met mijn maten). Stom, want ik doe het normaal nooit en ga gewoon op mijn gevoel af door een maat 40 te nemen, net als mijn confectie maat. 

De eenvoud van het model zorgde ervoor dat de jurk snel in elkaar zat. Zelfs ondanks het feit dat ik de voering van de zakken en het halsbeleg wijzigde in een contrasterende stof. Gewoon voor de fun :)

Snel doorpas 1. Grrrr, veel te groot. Plus een beginnersfout maken, door niet goed op een verkleurde midden voor te letten. Daardoor liep er dus een licht streep over mijn voorpand. Maar ben niet voor 1 gat te vangen, versmalde het voor en achterpand met 3 cm op de mv en ma. 

Yes, doorpas 2. Grrrr, nog steeds veel te groot. Innemen oksel, taille en zoomwijdte variërend van 1,5 cm, 1 cm en 3 cm. 

Doorpas 3?? Finally!! Zie hier het uiteindelijke resultaat.



Eindconclusie: Een leuk en eenvoudig patroon om te naaien. Door het PDF patroon kun je direct aan de slag, maar het is slim gewoon je confectiemaat te nemen i.p.v. de maat die het beste overeenkomt met de gemeten maten. Uiteindelijke kwam ik daar namelijk weer op uit na alle wijzigingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie :)