donderdag 21 januari 2016

Lora jurk wordt Rosa jurk

In alle facebook groepen met betrekking tot naaien en heel veel blogs is er al vele malen over gesproken. De Lora jurk van La Maison Victor. Iedereen is laaiend enthousiast en de foto's komen aan alle kanten voorbij.

Hierdoor geïnspireerd ging ik ook aan de slag.... met onderstaand stofje wat ik kocht tijdens mijn inkoop tripje in Polen afgelopen oktober.


Even maten meten, patroon overnemen, knippen en stikken. En toen..... kwam het pas moment. Jammer maar helaas, zo leuk als het model bij iedereen op de foto's staat kwam de Lora jurk bij mij totaal niet tot zijn recht. 

De taille zat te hoog waardoor de plooien precies op de plek waar ik het niet wil extra ruimte creëerde. En de rok was te lang. Dat was echter nog simpel op te lossen. Voor de rest kwam ik niet tot een oplossing die tevreden stelde. 

Toevalligerwijs werkte een cursist van mij ook aan de Lora jurk. Deze was echter bang dat de jurk haar teveel heup zou geven. Ik stelde haar voor mijn jurk te passen zodat ze het kon zien. Super stond de jurk haar! (Helaas geen foto) 

Gelukkig had ik nog een stuk stof over en besloot ik een tweede poging te wagen met de Rosa Jurk, welke ik reeds eerder in opdracht maakte.

Ik maakte een kleine aanpassing op het rugpand van het patroon, zodat de achterhals hoger aansluit en gaf een lichte taillering aan de jurk. Zo werd mijn Lora jurk, dus een Rosa jurk.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je reactie :)