dinsdag 29 maart 2016

Kerstjurk in februari (2.3)


Je herkent het vast wel? Dit leuke stofje met rendieren kocht ik geloof ik al in januari of februari 2015. Maar gelukkig lees ik in meerdere blogs, dat dit onder naaisters geen vreemd fenomeen is. 


Omdat deze katoenen tricot een leuke rendieren print heeft, was het de bedoeling dat ik hier mijn kerstjurk voor 2016 van maakte. Je raad het al, dat is dus niet gelukt. 

Eind januari gunde ik mezelf weer een klein beetje tijd om een jurk voor mezelf te maken. Vandaar natuurlijk dat ik weer koos voor een gegarandeerd recept, namelijk Dezelfde jurk 2.2 en Dezelfde jurk 2.1.


De mouwlengte, hals en rokwijdte bleven gelijk, maar ik maakte wel een andere mouwinzet. In plaats van een aangeknipte mouw, maakte ik een raglanmouw. Hierdoor valt de mouw toch anders en mooier in de oksel.


Na deze kleine veranderingen was het zo gepiept met mijn nieuwe jurk. Zowaar had ik nog wat tijd over en lukte het me om een bruin vest/jasje uit de Burda af te ronden, waar ik in de blog 'Mijn hobby is mijn werk' al over schreef. 



Met de eindstreep in zicht raakte de verstandhouding tussen mijn strijkbout en de suedine enigzins verstoord, vandaar het lederen gedeelte als creatieve oplossing in de kraag. 

Het vest/jasje wordt op de foto's van de Burda los gedragen, dit vond ik echter niet mooi dus voegde ik nog 2 striklintjes toe, zodat door het sluiten van het vest/jasje meer nadruk op het smalste gedeelte van je lijf wordt gelegd.

Met het uiteindelijke resultaat kan ik zakelijk gezien prima voor de dag komen. Vind ik persoonlijk ;).


In combinatie met een lekker grof gebreid vest en een heerlijk sjaal van het merk 'Sweet Jewellery' heeft de jurk een fijne comfy look. Twee totaal verschillende uitstralingen en silhouetten met 1 jurk dus.


Sweet Jewellery leerde ik kennen op de Swan Market in Rotterdam. Sweet Jewellery is een klein merk wat leuke, hippe sieraden & fashion items verkoopt
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je reactie :)