maandag 7 november 2016

Stress, wat moet er in je vakantiekoffer? Ken je dat gevoel?

Elk jaar als ik op vakantie ga (ja ik ben bevoorrecht dat ik elk jaar op vakantie kan en mag gaan) is het weer een STRUGGLE om de juiste kleding in je koffer te pakken.

Jarenlang heeft mijn vakantiegarderobe wezenlijk afgeweken van hetgeen ik in het dagelijks leven draag. Met als gevolg elk jaar stress aankopen vlak voor vertrek en als resultaat een koffer met kleding waarin ik me niet prettig, op mijn gemak of aantrekkelijk voel.

Gelukkig gaat het elk jaar een stukje beter en heb ik er inmiddels maling aan dat ik wandelschoenen onder mijn jurkjes draag. Al met al baal ik er toch nog steeds van dat ik er altijd als toerist uitzie en men ons automatisch in het Duits of Nederlands aanspreekt.

Dit jaar tijdens onze vakantie in Italië viel het weer extra op. Italiaanse dames, net als Franse overigens zien er altijd tip top uit. Zelfs in een eenvoudige spijkerbroek met blouse stralen zij een bepaalde charme uit. Steevast zijn de haren netjes gekapt, lopen zij fier op hakken en worden zij vergezelt door een modieuze tas. En zo herken je ze ook op andere delen van onze wereld, terwijl wij er steevast Hollands uitzien.

Eenmaal thuis komt mijn zelfvertrouwen wat kleding betreft gelukkig weer terug en kan ik bijna zonder nadenken weer de kast plunderen en mezelf zijn.

Eén ding wat wel heel goed werkte was het basis jurkje wat ik jullie leer maken tijdens de workshop 'Maak je eigen jurk in 1 dag', daar gaan er volgend jaar dus meer van mee in de koffer.
En die hakken, tja dat blijft toch een dingetje ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je reactie :)