dinsdag 7 maart 2017

Lingerie maken, dat doe je toch ff?


Vol verbazing lees ik in sommige lingerie of naai groepen op Facebook dat dames zelf lingerie willen gaan naaien, terwijl ze nog nooit iets genaaid hebben of terwijl ze nog nooit les hebben gehad.

Iedereen staat natuurlijk vrij om kennis op zijn eigen manier tot zich te nemen, maar ook ik ging daar flink de fout in. Dacht met mijn maatwerkdiploma wel even een cursus lingerie te gaan doen zodat ik mijn bedrijfsactiviteiten kon uitbreiden. Mijn lerares en inmiddels vriendin zal lachen als ze dit leest.

Inmiddels heb ik de diverse opleidingen van Lijfgoed afgerond en is mij opgevallen dat ik het lingerie naaien toch op een andere manier benader. Mede waarschijnlijk omdat het zo lang heeft geduurd voordat ik voor mij een goed patroon getekend had, maar ook omdat ik het benader vanuit de manier van het kleding maken. 




Na een aantal standaard modellen met een twist in stoffen weliswaar, wilde ik toch ook wel eens wat anders. Want op Pinterest kom je zulke leuke inspiratieplaatjes tegen. Maar wil ik ook absoluut niet tornen aan mijn nu fijn zittende bh's. Dus ging ik aan de puzzel. Overnemen, afvouwen, opendraaien, bijschaven, proefje maken, over huidige bh spannen, bijwerken enz. met onderstaande resultaten. Er zijn nog wat verbeterpunten hier en daar, maar voor de eerste versie ben ik dik tevreden. 


 

Deze set bereikte ik met ze zogenoemde knutselmethode volgens mijn vakdocent Cassandra ;). Voor mij gewoon op mijn manier. Inmiddels weet ik ook dat ze dat niet erg vindt, omdat lingerie maken voor mij een hobby geworden is en niet mijn werk. Cassandra mag het aan andere dames leren, want lingerie maken doe je niet ff en vergt oefening en meters maken! Maar is wel superleuk!

Wil jij ook kennis maken met de beginselen van het Lingerie maken?? Dan heeft Cassandra  nu een hele leuke workshop waarin je in 3 uur tijd de technieken leert om een leuke slip te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je reactie :)